Cesta k vnitřnímu klidu – relaxace, jóga a meditace v praxi

O kurzu

Meditace

V dnešní rychlé době je potřeba udržet si vnitřní klid a mír. Stres, který zažíváme každý den se nám ukládá v těle a je potřeba ho také rychle a efektivně eliminovat. Proto je důležité jak fyzické cvičení, které odstraní stres z těla  a zároveň je důležitá také relaxace, která tělo i duši zregeneruje. K úplnému vnitřnímu klidu je velmi důležitá také meditace.

Na kurzu se naučíme cviky, které protáhnou a posílí zkrácené svaly. Zlepší pohyblivost klouby a pružnost páteře. Díky speciálním jógovým cvikům docílíme lepší funkce imunitního systému a nastartujeme procesy vedoucí ke štíhlejší postavě. Budete se celkově cítit lépe.

Existuje mnoho druhů relaxace, najdete si tu svou, která Vám bude vyhovovat nejlépe. Naučíme se správně dýchat. S nádechem se narodíme a s výdechem zase umřeme. Kvalita dechu ovlivňuje kvalitu našeho života. Budeme meditovat. Ukážeme si několik druhů meditace a budeme se věnovat také jóganidře. Jóga nidra je jógový spánek. V tomto stavu jógového spánku tělo rychleji zregeneruje.

Vše bude koncipováno tak, abyste to mohli využít pro terapeutickou praxi a pomoci tak jak sobě tak i lidem ve svém okolí. Každý člověk i terapeut potřebuje psychohygienu. Cvičení, relaxace a meditace je ideální cestou. Cvičení je také vhodné pro léčbu psychosomatických onemocnění.

  • Termín: 3.-4.6.2016
  • Čas: 10:00 – 18:00 hod. / 9:00 – 17:00 hod.
  • Délka kurzu: 16 vyučovacích hodin
  • Místo konání: CETERAS – Centrum terapeutických služeb, Příkop 2a, 602 00 Brno
  • Maximální počet účastníků: 12 osob
  • Lektor kurzu: Mgr. Jana Dybalová, mladá výtvarnice, malířka a arteterapeutka
  • Cena kurzu: 2.400,- Kč, cena pro studenty: 2.000,- Kč

Cíle kurzu:

  • Seznámí se s jednotlivými cviky a jejich vlivem na fyzické a psychické zdraví.
  • Cviky vedoucí k posílení, protažení svalů, zvýšení pohyblivosti kloubů a pohybového aparátu.
  • Zlepšení fyzické i psychické kondice. Zlepšení imunitního systému.
  • Schopnost cvičit cviky kdykoliv během dne jak doma tak i v práci.
  • Dýchání a jeho vliv na kvalitu života. Praktický nácvik plného jógového dechu.
  • Zachovat si vnitřní klid za každé situace. Meditace v každodenní praxi.

Obsah

  • Cvičení v každodenní praxi.
  • Cvičení – léčebné účinky a kontraindikace jednotlivých cviků na fyzické tělo a psychiku.
  • Práce s dechem. Nácvik plného dechu a jeho využití v různých situacích i oborech.
  • Relaxace a vhodnost jednotlivých typů relaxace v konkrétních životních situacích.
  • Druhy a styly meditace, jejich využití u různých druhů osobností. Rozvoj osobnosti pomocí meditace.
  • Strava jako důležitý aspekt pro zdraví a kvalitní život. Potraviny a látky, které eliminují stres.

Komu je kurz určen

Program je určen pracovníkům pomáhajících profesí (psychologové, soc. pracovníci, terapeuté, kouči, poradci), studentům těchto oborů.

Info o lektorovi: Mgr. Jana Dybalová, výtvarnice, lektorka jógy II. třídy a arteterapeutka

Jana Dybalová

Přihláška na kurz







Pole označená * jsou povinná.