BLOG

Seznamte se s Benem Furmanem a jeho metodikou koučování dětí

Kdo je Ben Furman? Ben Furman je psychiatr, psychoterapeut, kouč a především autor metodiky koučování dětí Kids´Skills. Narodil se v roce 1953 v Helsinkách ve Finsku, jeho prarodiče byli přistěhovalci z Polska a Ukrajiny. Vystudoval medicínu a nejprve pracoval jako praktický lékař, později si udělal specializaci v psychiatrii a psychoterapii. 

O hypnóze s Janou Zouharovou

Rozhovor s naší psychoterapeutkou a hypnoterapeutkou PhDr. Janou Zouharovou, Ph.D. na Rádiu Čas.

Co je to hypnóza? Je hypnóza bezpečná? Na co se dá hypnóza použít? Může do hypnózy vstoupit úplně každý? Na tyto i další otázky odpovídala v rozhovoru PhDr. Jana Zouharová, Ph.D. Zajímají Vás odpovědi? Celý rozhovor si můžete poslechnout na YouTube kliknutím na tlačítko níže. Přejeme příjemný poslech.

Recenze: Přerámování v terapii

PŘERÁMOVÁNÍ V TERAPII: UMĚNÍ VIDĚT JINAK od Marka Tyrrella – útlá knížka plná inspirujících metafor pro terapeutické konverzace i práci v hypnotickém tranzu.

Celkem 111 stran stačilo autorovi, Marku Tyrrellovi, psychoterapeutovi a hypnoterapeutovi, aby popsal příklady přímého, ale převážně nepřímého metaforického přerámování různých témat i typů problémů.

Všechny příklady pocházejí ze skutečných terapeutických sezení a jde o přerámování (v širším než systemickém kontextu), které narušila stávající perspektivu klientů s cílem uvolnit myšlenky spojené s problémovými oblastmi a umožnit tak užitečnou změnu.

Zklidňující dýchání

Jednou z forem relaxačních technik jsou dechová cvičení. Po většinu dne si svého dechu vůbec nevšímáme, můžeme s ním však vědomě pracovat a cíleně ho využít ke zklidnění, třeba když nemůžeme usnout, když jsme ve stresu, nebo zažíváme úzkost. Jsme-li ve stresu, náš dech se zrychlí, je mělčí – dýcháme povrchově do horní části hrudníku nebo jen do podklíčkové oblasti. V případě dechových cvičení toto přirozené spojení využíváme v opačném směru – zklidníme-li dech, zklidníme tím i naši mysl. Místo mělkého dýchání se snažíme dýchat do břicha nebo do spodní části hrudníku.

Autogenní trénink

S autogenním tréninkem jsem se poprvé setkala ještě na škole. V rámci předmětu Duševní hygiena, nás jím prováděl pan profesor Libor Míček. Pana profesora si dodnes dobře pamatuji a to, co si také pamatuji velmi dobře, byly změny, které jsem při pravidelném nácviku během výuky na sobě začala pociťovat. Byl to pro mě tenkrát takový „podivný“ vnitřní klid, na který jsem při svém velmi rychlém životním tempu nebyla vůbec zvyklá, zklidnění myšlenek, kterých jsem tenkrát měla plnou hlavu a občas si dělaly, co chtěly, i celkově jiný pocit v těle… 

Význam motoriky, přetrvávají primitivní reflexy a souvislosti s ADHD a SPU

I když nám psychosomatika říká, že náhody neexistují, k primitivním reflexům a cvičením, které je inhibují jsem se dostala úplnou náhodou. Mám syna s ADHD, se kterým jsme už od narození řešily různé potíže a navštěvovali mimo jiné i neurologa a další odborníky. Zatímco syn má energie stále dost, nám s manželem postupně citelně začala ubývat a tak, když sestra přišla s informací, „že existuje nějaké cvičení pro ADHD dětí, které je zklidňuje“, řekli jsme „sem s tím“. 😊

Jak pomoci rodičům domluvit se tam, kde se nedomluví, aneb asistovaný kontakt.

Ne všechna partnerství a manželství končí happy endem a každý má možnost odejít z nefunkčního vztahu. Co když jsme ale nejen ex-partnery ale současně stále také rodiči? Vztah ukončit můžeme, rodičovství nikoliv. A pokud se jako rodiče, nedokážeme na věcem ohledně péče o děti domluvit, může, mimo jiné, nastoupit i asistovaný kontakt pod vedení vyškoleného odborníka. Co to tedy asistovaný kontakt vlastně je?

Není krize jako krize

Není krize jako krize. Čas od času si snad každý z nás řekne, že „má krizi“, nebo jste se možná setkali s označením jedné poměrně známé krize, a to „krize středního věku“. Jaký je psychologický a psychoterapeutický pohled na krize? Obecně označujeme krizi jako důsledek střetu s překážkou, kterou nejsme schopni vlastními silami, vlastními vyrovnávacími strategiemi, eventuálně za pomoci nám blízkých lidí, zvládnout v přijatelném čase a navyklým způsobem.