O kurzu
Cílem semináře je osobností rozvoj účastníků porozumění sebe samému a druhým. Prostřednictvím vlastního zážitkového učení si účastníci ujasní své silné stránky, na kterých mohou stavět a určí prostor pro osobnostní rozvoj a poznají, jak sami ovlivňují vztahy se svým okolím.
Seminář probíhá interaktivní formou – moderovaná diskuze, modelové situace, brainstorming, ukázky technik a jejich rozbor, vlastní práce.
- Termín: termín v jednání
- Čas: zahájení 9.00 hod., prezentace účastníků od 8:30 hod.
- Délka kurzu: 16 vyučovacích hodin (2 dny)
- Místo konání: Dvorní 756/9, 708 00 Ostrava-Poruba
- Maximální počet účastníků: 15
- Akreditace kurzu: MŠMT DVPP č. MSMT- 6215/2017-2-474
- Lektor kurzu: PhDr. Sylvie Navarová
- Cena kurzu: 4.600 Kč, pro studenty-samoplátce cena 3.800 Kč (do poznámky v přihlášce uveďte škola + ročník denního studia)
Cíle kurzu
- Získání náhledu na různé typy temperamentu – vaše silné stránky a rezervy / přínosy pro týmovou práci a možná omezení.
- Inspirace pro komunikaci s druhými – odhalíte své přednosti, předsudky a stereotypy.
- Ujasnění si, jak předcházet nedorozumění mezi kolegy, žáky, s rodiči, partnery.
- Podívat se na svůj život v širších souvislostech a získání inspiraci pro zvýšení osobní pohody.
- Uvědomění si provázanosti psychiky a těla, potřeby pečovat o sebe i vztahy s druhými
- Dovednost pracovat s různorodým kolektivem klientů/žáků díky efektivní komunikace, zvládání konfliktních situací a schopnosti zaujmout prezentovanými projekty.
Obsah
Sebepoznání
- Úvodní sebeprezentace – práce se stereotypy vnímání
- Škála osobního rozvoje a rozvoje vztahů s druhými (vstup)
- Mapa osobní výkonnosti – individuální práce ve skupině
- Orientační test temperamentu a řízená diskuse o výhodách a rezervách
Vlastnosti, schopnosti, dovednosti
- Analýza vnitřních zdrojů – individuální práce ve skupině
- Význam emoční inteligence
- IQ vs. EQ
- Týmová hra a rozbor jejího průběhu z pohledu využití emoční inteligence
- Různé způsoby myšlení – myšlenkové mapy, předsudky
- Jak si lidé hrají – představení konceptu E. Berne
Identita a vlastní motivace
- Sebevnímání, sebepojetí a pohled druhých lidí
- Role, které zastáváme
- Motivace k práci – test a rozbor formou řízené diskuse
- Každý to má jinak – individuální a skupinová hra
- Osobní motivace
- Škála osobního rozvoje a rozvoje vztahů s druhými (výstup)
Komu je kurz určen
Psychologům, sociálním pracovníkům, poradcům, koučům, lektorům, pedagogům.
V rámci Šablon je program je určen pedagogickým pracovníkům mateřských škol a středních škol včetně vedoucích pedagogických pracovníků.
Číslo a název aktivity:
I/2.1 Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rozsahu 16 hodin, SC 1 (02.3.68.1)
III/2.2 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin, SC 2 (02.3.68.2)
IV/2.2 Vzdělávání pedagogických pracovníků VOŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin, SC 2 (02.3.68.2)
Info o lektorovi: PhDr. Sylvie Navarová