„Představte si, že se potkáme za 2 roky, Vy záříte štěstím a povídáte o tom, jak se Vám daří … Klidně si k tomu zavřete oči a vyprávějte.“ Dále se doptávám: „V jakém prostředí se nejčastěji pohybujete? Jaké činnosti děláte? Jaké schopnosti využíváte? Co Vám to přináší? Kým jste? Jak to všechno směřuje k naplnění smyslu Vašeho života?“
„Když bych Vám nyní nabídla barvy, jaký obraz byste namalovala? Jaké barvy byste použila? Jaké tvary?“
„Uvědomte si, jaký pocit ve Vás představa vyvolává. A kde na těle má ten pocit své místo? Uložte si tam ten obraz.“
Dovolili jste si pustit se do představy své budoucnosti i Vy, čtenáři? Klientům následně nabídnu Karty vytvořené CETERAS – Centrem terapeutických služeb z obrazů výtvarnice Jany Dybalové. Klienti z 60 obrazových karet vybírají tu, která jejich představu sebe sama za 2 roky vystihuje nejlépe.
A tak začal příběh tohoto obrazu:

Autorka: výtvarnice Jana Dybalová, název obrazu naleznete dále v textu
Klientka hovoří o tom, co pro ni obraz znamená. „Žena s velkým „Ž“ a současně matka, manželka, manažerka, dcera …“ atd.
„Co byl tenkrát, před 2 lety, první krok, který jste udělala k naplnění představy?“ „Ujasnila jsem si role ve svém životě, stanovila si priority, uspořádala jsem si čas, aby se mi žilo spokojeněji a přitom s vášní k tomu, co dělám.“ „Fajn, čemu bychom se měly dnes věnovat?“ „Stanovení priorit tak, abych byla spokojenější v životě.“ Následovaly další otázky, možná řešení, akční kroky.
A víte, co bylo impulzem klientky k vyhledání kouče? „Mám konflikt s podřízenou, už jsem vyzkoušela všechno, chci něco změnit, ale nevím co. Proto jsem tady.“
Otázky, které jsem použila, jsou z různých koučovacích přístupů (systemického, Ericksonovského, všímavého a manažerského koučinku). Otázky z různých směrů integrované do jednoho rozhovoru vedoucího k prospěchu klienta. Všechno souvisí se vším. Od konfliktů s podřízenou přivedl integrativní přístup v koučinku klientku k sobě a ke spokojenějšímu životu.
Příběh obrazu končí. A jak se obraz jmenuje? „S VÁŠNÍ I.“
Integrativní koučink, zahrnující manažerský, systemický, Ericksonovský a všímavý přístup, učíme účastníky našeho koučovacího výcviku INTECO – Integrativní kouč s akreditací MŠMT. Jeho 7. a 8. pokračování zahajujeme na podzim 2016 v Brně a v Ostravě (www.smrov.cz).
Autorky článku a současně autorky výcviku INTECO – Integrativní kouč:
PhDr. Sylvie Navarová, psycholog, kouč.
PhDr. Jana Zouharová, Ph.D., PCC, psycholog, kouč.
Článek byl publikován v Psychologii Dnes 07/2016:
