Seznamte se s Benem Furmanem a jeho metodikou koučování dětí

ben furman
Kreativni koucovani deti_ceteras

Kdo je Ben Furman? Ben Furman je psychiatr, psychoterapeut, kouč a především autor metodiky koučování dětí Kids´Skills. Narodil se v roce 1953 v Helsinkách ve Finsku, jeho prarodiče byli přistěhovalci z Polska a Ukrajiny. Vystudoval medicínu a nejprve pracoval jako praktický lékař, později si udělal specializaci v psychiatrii a psychoterapii. Je autorem řady knih, které byly přeloženy do více než 20 jazyků. V češtině vyšly zatím tři z nich – Nikdy není pozdě na šťastné dětství, Nikdy není pozdě na spokojený tým a Toníkův zlý sen.

V roce 1986 založil Ben Furman, společně s Tapani Ahola, Helsinki Brief Therapy Institute. Institut je certifikován IASTI a poskytuje školení v oblasti terapie zaměřené na řešení a koučování a vydává také knihy a další materiály související s přístupem zaměřeným na řešení. Společně s Tapani Ahola vyvinul Ben Furman během let několik nástrojů založených na psychologii zaměřené na řešení. Patří sem koučovací metoda  Reteaming , Kids’Skills , což je přístup zaměřený na řešení pomoci dětem překonávat problémy, Cooperation , školicí program pro výuku komunikačních dovedností týmů ve společnostech a organizacích a Steps of Responsibility, metodiku, která pomáhá dětem omluvit se a převzít odpovědnost za své provinění.

Pojďme se teď blíže seznámit se základními principy Furmanovy metodiky koučování dětí Kids´Skills. O co se vlastně jedná? Jedná se o na řešení zaměřenou metodiku, která pomáhá dětem překonat všechny druhy psychických problémů. Vznikla v 90. letech a od té doby se stála populární po celém světě. Původně byla vyvinuta pro učitele ve školách a školkách, a možná proto, že je tak jednoduchá, byla později převzata i ostatními odborníky pracujícími s dětmi. Základní myšlenka je opravdu jednoduchá: Nemluvíme o problémech, mluvíme pouze o dovednostech, které je potřeba se naučit. Ať má dítě jakýkoliv problém, vždy existuje dovednost, kterou se může naučit a která mu pomůže problém překonat. Stejně, jako je typické i pro celý přístup orientovaný na řešení, vyžaduje i práce s touto metodikou jiný způsob myšlení – musíme se přesunout od mluvení o problémech k mluvení o dovednostech. A to není vždy snadné. Je potřeba opravdu přemýšlet o tom, která dovednost odpovídá konkrétnímu problému.

Pracujete s dětmi, nebo jste rodičem dětí, kterého zajímá, jak se s metodikou pracuje? Základní informace o koučování dětí jsou pro Vás připraveny a shrnuty v kurzu Základy koučování dětí (1 den, 8 hodin). Chcete se s metodikou naučit pracovat? Osvojit si základní dovednosti pro práci s dětmi metodou koučování, získat zpětnou vazbu a naučit se vše aplikovat v praxi? Pak je tu pro Vás 4denní kurz (32 hodin) Kreativní koučování dětí. Těšíme se na Vás!

Zdroj: https://benfurman.com
Zdroj fotografie: https://www.youtube.com/user/kouluttajaben?app=desktop